Connect with us

Eveniment

EXCLUSIV! „Varianta propusă de PSD este soluția clara de FALIMENT!” | BrasovulMeu

Brașovul MEU

Publicat

pe

Foarte mulţi analişti s-au pronunţat deja cu privire la această măsură, fie pro, fie contra, însă numărul românilor care au înţeles ce reprezintă cu adevărat un astfel de proiect şi ce impact poate avea în economia României este foarte mic. “Înfiinţarea lui va ajuta la dezvoltarea infrastructurii mari şi la reindustrializarea României, va investi în agricultură, va genera foarte multe locuri de muncă şi va contribui la creşterea Produsului Intern Brut (PIB)”, sunt de părere reprezentanţii PSD.

Comisia Europeană evită să se pronunţe pe subiect transmiţând că „este prea devreme să aprecieze dacă acest fond va reuşi acest obiectiv”.Pe 18 iulie, Curtea Constituţională a declarat legea de înfiinţare a Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii (FSDI)  neconstituţională , după ce a admis sesizările de neconstituţionalitate depuse de USR, PNL, PMP şi preşedintele Klaus Iohannis, care se opun total unui astfel de demers.

Cu toate acestea, Fondul Suveran de Dezvoltare şi Investiţii va exista. “După decizia Curţii Constituţionale, paşii următori sunt la nivel de guvern – emiterea unei ordonanţe pentru a crea cadrul legal general pe care Curtea l-a considerat necesar, iar pasul următor va fi emiterea unei hotărâri de guvern pentru a stabili înfiinţarea Fondului.”, a declarat ulterior Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor.

“Cred că în două săptămâni din momentul în care apare (motivarea CCR, n.r.), apare şi Fondul”, a  întărit şi Darius Vâlcov, mâna dreaptă a premierului Viorica Dăncilă. Aşadar înfiinţarea unui Fond Suvern de Dezvoltare şi Investiţii în România pare mai aproape ca niciodată.

Dar ce înseamnă mai exact un Fond Suveran de Dezvoltare şi Investiţii?

Cristian Păun, profesor universitar la Academia de Studii Economice şi Marius Ghenea, antreprenor de mare succes şi un adevărat expert când vine vorba de fonduri de investiţii, explică pentru cititorii Capital, ce reprezintă de fapt un Fond Suveran de Investiţii, astfel încât să poată să înţelege şi cei care nu sunt specialişti.

 

„Un fond suveran de investiţii este, în primul rând, un fond care face investiţii. În al doilea rând, este un fond, adică are resurse care îl alimentează constant. În ţările care au aşa ceva resursele vin, de regulă, din valorificarea resurselor naturale (de regulă petrol şi gaze naturale, dar nu numai). Această schemă a fost creată pentru a evita ceea ce numim noi ”blestemul resurselor” – mai pe scurt, ţările bogate în resurse nu sunt neapărat şi cele mai dezvoltate naţiuni. Aş da exemplu aici cazul Emiratelor Arabe Unite cu fondul lor suveran bazat pe petrol în valoare de circa 1300 miliarde dolari şi cel al Norvegiei, la fel bazat pe petrol, cu circa 1000 miliarde dolari. Mai sunt şi alte ţări: Arabia Saudită, Kuweit, Qatar, SUA, Rusia sau Iran care au aşa ceva”, explică profesorul Cristian Păun.

“Fondurile Suverane sunt gândite, pe româneşte, atunci când “nu mai ai ce face cu banii” pe termen scurt şi mediu, aşa că gândeşti o strategie de investiţii ale acestor resurse în exces, care de obicei au rezultat din extracţia de ţiţei, gaze naturale sau alte astfel de resurse naturale deţinute de stat sau pentru care statul primeşte oricum redevenţe semnificative, care generează încasări în surplus la bugetul de stat faţă de chetlutielile totale”, adaugă şi Marius Ghenea.

 

FDSI – soluţie sau problemă?

Înfiinţarea unui fond suveran de dezvoltare şi investiţii poate fi o soluţie pentru orice ţară sau o problemă atât de mare încât poate conduce chiar spre faliment, în anumite situaţii.

“Poate fi o soluţie dacă se face corect şi similar cazurilor de succes din lume, avem astfel de cazuri, trebuie doar să le studiem cu atenţie. Dacă nu le vom prelua ca atare şi le ”adaptăm” şi ”alterăm” cum convine interesului politicianului român devin o povară / problemă. Toate companiile de stat din România sunt, mai degrabă, o povară decât o soluţie la furnizarea de bunuri şi servicii de calitate consumatorilor români”, este de părere profesorul Cristian Păun.

Marius Ghenea este şi mai sceptic şi justifică îndoiala sa raportându-se la deficitul bugetar al României.

 

“În primul rând, un Fond Suveran are de obicei la originea să nişte resurse bugetare în surplus sau măcar un excedent pe termen lung al contului curent al unui stat, ceea ce nu este cazul României. Deficitul bugetar este celebrul 3% din PIB, cumva fixat acolo de condiţiile Maastricht, altfel ar fi probabil mai mare, iar pe termen mediu, nici măcar prin MTO nu se estimează atingerea unui excedent bugetar în următorii ani. Iar în ceea ce priveşte deficitul de cont curent, acesta a ajuns la un minim în perioada guvernării Ponta, când exporturile începuseră deja să crească însă consumul era încă foarte mic, ca parte de final a crizei economice anterioare. Nu spun că aceste deficite sunt ceva dramatic pentru România, spun doar că pe deficit nu prea ai de unde să generezi resurse durabile pentru un Fond Suveran. 

Trebuie precizat că aceste Fonduri fac în general investiţii pe termen lung, atât în active locale dar mai ales în active globale, astfel că surplusul, dacă există, să nu fie cheltuit ineficient în bugetul curent al naţiunii pe plan local, deoarece această ar putea avea efecte negative asupra inflaţiei şi altor indicatori macroeconomici, ci să fie investit în ideea unui randament pe termen mai lung, care apoi să se întoarcă către întreagă naţiune, că “bogăţie” suplimentară (de aceea se şi numesc Sovereign Wealth Funds)”.

Eveniment

Descentralizarea învățământului va aduce un impact pozitiv Autor: Prof. Claudia Bota 

Brașovul MEU

Publicat

pe

Descentralizarea învățământului va aduce un impact pozitiv

Autor: Prof. Claudia Bota 

                Politica intră în acțiune în toate planurile. Profesorii care au dat din coate ani de-a rândul pentru funcții de conducere sprijiniți de sfera politică au ajuns la acest parcurs alunecos până la calitatea de inspectori generali adjuncți. Astfel a devenit o modă în societatea noastră ca inspectorii din ISMB să opteze pentru funcții politice administrative de consilieri ai primăriilor. În cadrul acestei campanii electorale ei se erijează în lideri ai salariaților învățământului preuniversitar bucureștean ca reprezentați în Consiliile Locale ale sectoarelor și în Consiliul General al Municipiului București rugând pe numeroși directori și profesori pentru ai vota. Ecoul își face simțit prezența prin paginile realizate de facebook. Ani la rândul în reforma învățământului s-a tot vorbit de descentralizarea învățământului. O societate democratică presupune apropierea procesului decizional de locul ei de aplicare, iar cetățenilor ar trebuie să li se ofere posibilitatea participării la deciziile care îi afectează în mod direct sau indirect.

                Descentralizarea învățământului se axează pe mai multe coordonate: nevoia de inovație și de schimbare, nivelul calificării membrilor organizației. Descentralizarea învăţământului preuniversitar reprezintă transferul de autoritate, responsabilitate și resurse în privinţa luării deciziilor şi a managementului general şi financiar către unităţile de învăţământ şi comunitatea locală.

PROCESUL DE DESCENTRALIZARE ARE LA BAZĂ URMĂTOATELE PRINCIPII:

a) Răspunderea publică.

b) Autonomia instituţională.

c) Apropierea centrului de decizie de locul actului de educaţie pentru a conferi consistenţă deciziei şi pentru a responsabiliza actorii la nivel local.

d) Transparenţa actului decizional, bazat atât pe accesul cetăţenilor la informaţia publică, cât şi pe participarea acestora la luarea deciziei.

e) Valorizarea resursei umane. Resursa umană şi, în special, profesia didactică trebuie să fie recunoscută ca factor esenţial al dezvoltării comunitare, fapt pentru care se va acorda o atenţie deosebită formării iniţiale şi continue, precum şi dezvoltării profesionale a cadrelor didactice.

f) Subsidiaritatea, care presupune complementaritate în transferul şi asumarea responsabilităţii decizionale la nivel local, pentru a apropia decizia de cei care sunt direct influenţaţi / interesaţi de aceasta.

g) Diversitatea culturală şi etnică.

h) Abordarea etică a serviciului educaţional, prin adoptarea şi aplicarea codurilor deontologice pentru personalul didactic, precum şi pentru cel din sistemele de control, asigurarea calităţii şi management.

        „Posedarea exclusivă a școlilor de către autoritatea locală poate duce la fragmentarea sistemului și la realocarea dificilă a fondurilor între niveluri și tipuri de școli în funcție de schimbările sociale și demografice” .

Autoritățile locale și părinții ar trebui să joace un rol sporit în administrarea și guvernarea școlilor – conform noii legi a educației- nivelul resurselor fiscale disponibile unei comunități va deveni mai important decât este acum, întrucât în prezent autoritățile centrale furnizează cea mai mare parte a fondurilor și se implică, prin instituția Inspectoratelor, în cele mai importante decizii de personal ale școlilor. Desființarea Inspectoratelor Școlare, pentru „a rupe lanțul vicios al controlului politic asupra sistemului de Educație”,întru cât reprezintă un mare consum de resursă financiară , așa cum au făcut și alte state ale UE., realizând descentralizarea învățământului prin această măsură. Înlocuirea inspectorilor școlari pe criterii politice și nu pe criterii obiective, de competență.

Politizarea educației la un moment dat va stârni nemulțumirea societății civile.”Inspectoratele școlare sunt principala sursă de influență politică în sistemul de educație și una dintre cele mai mari frâne în calea modernizării învățământului, prin cenzura aproape totală a autonomiei școlare, sub toate aspectele ei: catedre, norme, personal, numiri de directori, fonduri etc.”. Experții în Educație și profesorii susțin la rândul lor că inspectoratele școlare nu trebuie să mai existe în forma actuală, fiindcă nu servesc interesului elevilor și al cadrelor didactice. Este nevoie de o purificare majoră a învățământului românesc care să se facă prin :depolitizare, descentralizare și debirocratizare în Educație. Politizarea nucleului central al învățământului este o frână pentru educație , unde vedem că sunt puși oameni politici care servesc altor interese . În locul inspectoratelor școlare, ar fi mai benefic să se înființeze centre județene de resurse pentru profesori, care să asigure o platformă de expertiză pentru implementarea uniformă a curriculei.

Politica ar trebui să rămână în sfera ei și educația deasemenea în sfera ei fiecare având autonomia ei deoarece astfel descentralizarea nu se va realiza prea curând.

Citeste in continuare

Eveniment

ATEN propune solutii eficiente de digitalizare a primariilor

Publicat

pe

  • Solutii ATEN de informare a cetatenilor si organizare a zonelor de acces

Bucuresti, Romania (4 august, 2020) –  ATEN International, lider mondial in solutii de conectivitate AV/IT si sisteme complete de administrare, anunta noi solutii de digitalizare a primariilor si institutiilor din administratia publica.

Digitalizarea institutiilor publice reprezinta un subiect fierbinte, intrucat in societatea moderna nicio organizatie nu poate opera eficient si nu poate oferi servicii de calitate daca nu dispune de tehnologie. Iar pentru fiecare cetatean, institutia publica de unde se informeaza si unde digitalizarea devine absolut necesara este primaria si institutiile colaterale care isi asuma responsabilitatea pentru administrarea intregii comunitati locale. Solutiile ATEN vin sa raspunda acestor nevoi printr-un nivel inalt de calitate, produsele noastre fiind testate si certificate in nenumarate scenarii de utilizare specifice administratiei publice”, a declarat Bogdan Mihalcea, Country Manager ATEN Romania.

De la a discuta despre digitalizare, despre necesitatea sa si despre beneficiile pe care le poate aduce, pana la alegerea solutiilor adecvate si a echipamentelor necesare, este o cale complexa de parcurs, in care majoritatea primariilor se afla abia la primii pasi. De aceea, ATEN, lider mondial in solutii de conectivitate AV/IT si sisteme complete de administrare, propune cateva recomandari de solutii care aduc beneficii reale cetatenilor. Aceste solutii au in vedere operarea mai eficienta a primariilor si a altor institutii publice.

Intrucat cetateanul este principalul beneficiar al serviciilor oferite de primarie, aspectul de baza pe care ar trebui sa il aiba in vedere institutiile publice este digitalizarea zonelor de asteptare sau a altor zone cu care vizitatorii intra contact. Astfel de spatii pot fi valorificate prin difuzarea de materiale informative, de organizare sau de promovare, iar punerea in practica a unei astfel de idei nu este deloc complicata daca se aleg echipamentele potrivite. Solutia propusa de ATEN are la baza un media player cu switch video matrix incorporat – VS1912. Echipat cu 12 porturi DP, acesta permite crearea unui Video Wall cu pana la 12 ecrane, asigurand suport pentru design creativ, asimetric. Din acest motiv, este perfect pentru orice scenariu de utilizare, ceea ce il face ideal pentru spatiile de asteptare si zonele de acces din primarii, a caror configuratie poate varia semnificativ de la o locatie la alta. Configurarea solutiei si furnizarea continutului care urmeaza a fi redat se realizeaza usor, cu ajutorul unui PC, prin retea, fara software suplimentar. Functionarea este flexibila, VS1912 oferind printre altele posibilitatea de a programa liste si programe de redare, pe zile, saptamani sau chiar luni inainte. In plus, echipamentul este prevazut cu doua porturi RS-232 bidirectionale pentru controlul ecranelor conectate, o intrare HDMI pentru preluarea unei surse de semnal externe si porturi USB pentru importarea de setari si a programelor de redare. Solutia ATEN asigura controlul afisajului in orice scenariu de utilizare, in spatiile de asteptare sau zone de acces din primarii, iar configuratia poate varia semnificativ de la o locatie la alta sau de la un scenariu de utilizare la altul.

Distributie perfecta a continutului sursei Audio /Video pe multiple moduri de afisare

Ca alternativa, se poate opta pentru un video matrix cu solutie de scalare incorporata – VM6809H. Acesta este prevazut cu 8 intrari si 9 iesiri HDMI cu suport 4K, ceea ce il recomanda pentru redarea de imagini la o calitate superioara pe un video wall 3×3 care sa asigure o calitate buna a afisarii in orice conditii. Iar datorita solutiei de scalare incorporate, este posibila modificarea rezolutiei, in functie de necesitati. Pentru crearea unui video wall, se pot alege atat televizoare si monitoare clasice, dar recomandam ecrane specifice de videowall, cu diagonala mare: 49” sau 55’’ si rama de 0.9mm, 1.8mm sau 3.5mm.

Indiferent daca este vorba despre spatii de asteptare si zone de acces sau sali pentru sedinte, sali de consiliu sau de conferinte, ATEN are in portofoliu intotdeauna produsele adecvate pentru instalarea rapida, cu configurare simplificata si standarde ridicate de calitate. Totodata, partenerii ATEN dispun de cunostintele si experienta necesara pentru a recomanda intotdeauna utilizatorilor acele echipamente care asigura cel mai bun raport performanta/ pret, prin proiectarea de solutii personalizate pentru fiecare scenariu in parte. Recomandarea acestor solutii pentru primarii si alte institutii publice este un bun exemplu in acest sens, ilustrand cat de usor poate fi eficientizata activitatea dintr-o institutie publica, atunci cand tehnologia este folosita intr-un mod inteligent.

Citeste in continuare

Eveniment

Organizaţia Judeţeană Constanţa a Partidului România Noastră a anunţat refuzul de participare la alegerile locale 2020 împreună cu formaţiunea politică Alianța pentru Unirea Românilor (A.U.R)

Brașovul MEU

Publicat

pe

În aceste zile când societatea românească se confruntă cu precampania electorală de strângere de semnături pentru alegerile locale 2020, când toate grupările de partid fac alianţe politice, alianţe electorale, într-o perioadă de instituire a carantinării în zone din diferite județe din cauza infecțiilor cu coronavirus s-au petrecut anumite lucruri interesante în eșichierul politic.

Astfel Organizaţia Judeţeană Constanţa PARTIDUL ROMȂNIA NOASTRĂ denumită Organizația Județeană Constanța P.R.N a anunţat refuzul de participare la alegerile locale 2020 împreună cu formaţiunea politica Organizaţia Judeţeană Constanţa ALIANŢA PENTRU UNIREA ROMÂNILOR denumita Organizaţia Judeţeană Constanţa AUR pentru practicile lipsite de onestitate si transparenţă ale partidului ALIANŢA PENTRU UNIREA ROMÂNILOR denumita AUR.

Motivația este simplă și nu lasă loc de niciun fel de comentariu sau interpretare.Din dorinţa de participare la alegerile locale 2020 a membrilor Organizaţia Judeţeană Constanţa P.R.N prin demisia din partid și semnarea adeziunii pentru Organizaţia Judeţeană Constanţa A.U.R, scopul final după terminarea alegerilor locale 2020 era procesul de fuziune prin absorbţie a formaţiunii PARTIDUL ROMȂNIA NOASTRĂ şi radierea acestuia din Registrul partidelor politice.

Pentru o bună colaborare politică şi atingerea pragului electoral de 5%, Organizaţia Judeţeană Constanţa P.R.N a dorit închierea unui protocol de colaborare între Organizaţia Judeţeană Constanţa P.R.N şi Organizaţia Judeţeană Constanţa A.U.R, axat pe o mai bună reprezentare a cetăţenilor în miniparlamentele locale şi judeţene, cu condiţia de a avea candidaţi comuni pentru candidaturile la consiliul local şi funcţia de primar din aceeaşi circumscripţie electorală Constanţa, respectiv pentru candidaturile la consiliul judeţean şi preşedintele consiliului judeţean din aceeaşi circumscripţie electorală Constanţa, pe liste comune ale susținătorilor ce constituie un act public cu toate consecințele prevăzute de lege potrivit art. 51, alin.(2) din Legea nr. 115/2015, întocmite pe numele formaţiunii Organizaţia Judeţeană A.U.R în temeiul Circularei nr.43 din 21.07.2020 emisa de către PARTIDUL ROMȂNIA NOASTRĂ raportat la Legea nr. 84/2020 privind prelungirea mandatelor autorităţilor administraţiei publice locale şi pentru modificarea art. 151 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ si Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali.

Întrucât Organizaţia Judeţeană Constanţa AUR nu a dorit participarea la alegerile locale 2020 în astfel de condiţii, manifestându-şi vehement dorinţa de semnarea adeziunii şi înscrierea în partid coroborat cu motivele prezentate au determinat conducerea Organizaţia Judeţeană Constanţa PARTIDUL ROMȂNIA NOASTRĂ să adopte decizia de refuz de participare la alegerile locale 2020 pentru candidaturile la consiliul local şi funcţia de primar din aceeaşi circumscripţie electorală Constanţa, respectiv pentru candidaturile la consiliul judeţean şi preşedintele consiliului judeţean din aceeaşi circumscripţie electorală Constanţa împreună cu Organizaţia Judeţeană Constanţa A.U.R., în condiţiile impuse adică condiţionat prin înscrierea în partid şi semnarea adeziunii.

Sursa foto: https://google.ro

Acest comunicat de presă a fost transmis în a doua parte a zilei de 4 august 2020 de către doamna
Preşedinte a P.R.N. a Organizaţiei Judeţene Constanţa Drd Ma. jr. ing. Gabriela-Ştefania Nuț căreia întreg corpul redacțional îi mulțumește pentru inspirata alegere

Citeste in continuare
Advertisement

Parteneri

Ultimile Noutăți din Brașov

ExclusivO zi inainte

Modelul de administratie liberala/Slanic – Prahova

Domnul Rizea Cocuță din Slănic, Str Piatra Verde, este in greva foamei în fața Primăriei! Rizea Cocuța susține că a...

SocialO zi inainte

Ce concluzii a tras Cătălin Gherzan, candidatul PER la Primăria Pitești, legat de ultimele zile?

Pentru cei care nu știu încă, Gherzan este un individ foarte activ atât in zona educației, cât și în zona...

Eveniment2 zile inainte

Descentralizarea învățământului va aduce un impact pozitiv Autor: Prof. Claudia Bota 

Descentralizarea învățământului va aduce un impact pozitiv Autor: Prof. Claudia Bota                  Politica...

Social3 zile inainte

Performanța vorbește de la sine!

Mai este foarte puţin până când oamenii vor avea din nou ocazia iasă la vot şi să pună ştampila pe...

agentii pariuri agentii pariuri
Sport3 zile inainte

Pariezi pe curse de caini in cadrul unei agentii pariuri? Iata ce detalii trebuie sa cunosti!

Daca ai trecut vreodata pragul unei agentii pariuri, atunci deja stii ca majoritatea locatiilor ofera si posibilitatea de a paria...

Exclusiv3 zile inainte

Oare așa a negociat și la Bruxelles miliardele alea multe și de hârtie?

Pentru milioane de copii si părinți, redeschiderea școlilor în pademie este o chestiune vitală. Și totuși… ,,Formula de calcul nu...

Exclusiv4 zile inainte

Modelul de candidat PNL la primarie/ Dorian Botoaca – „omul” lui „Portocala” si Kovesi – falsuri si furturi grosolane din bani publici/Inregistrari audio-video/documente (II)

In articolul anterior precizam ca NU putem incepe dezvaluirile din serialul „Operatiunea BOLOVANUL „PIETROS” de pe strada Malul Luncii/Amantul, serviciile...

Viața în Brașov5 zile inainte

Racoreste-ti zilele de vara cu aceste bauturi alcoolice! Iata ce sa alegi!

Temperatura din termometre creste de la o zi la alta, la fel sunt si momentele in care poftesti la un...

Eveniment5 zile inainte

ATEN propune solutii eficiente de digitalizare a primariilor

Solutii ATEN de informare a cetatenilor si organizare a zonelor de acces Bucuresti, Romania (4 august, 2020) –  ATEN International,...

Eveniment6 zile inainte

Organizaţia Judeţeană Constanţa a Partidului România Noastră a anunţat refuzul de participare la alegerile locale 2020 împreună cu formaţiunea politică Alianța pentru Unirea Românilor (A.U.R)

În aceste zile când societatea românească se confruntă cu precampania electorală de strângere de semnături pentru alegerile locale 2020, când...

Exclusiv6 zile inainte

O noua eroare juridica!/Nu exista nicio norma expresa in Legea nr.55/2020 prin care se sanctioneaza nepurtarea mastii! Avocatul Poporului ar trebui sa sesizeze CCR

”Puciul cumetrilor” Hăpău – Predoiu a eșuat… În urmă cu ceva vreme, resetarea colaborării fie și strict interinstituționale dintre ”cele...

Sport6 zile inainte

Start înscrieri la RTP OPEN 2020, primul Grand Slam pentru jucătorii amatori de tenis din România

RTP dă startul înscrierilor la primul Grand Slam rezervat jucătorilor amatori de tenis din România. Cel mai mare turneu de...

Top Știri