Connect with us

Administrație locală

Ti-a expirat carnetul de soferi? Inseamna ca ai nevoie de fisa medicala pentru permis auto!

Publicat

pe

Permisul auto are o valabilitate de 10 ani, perioada dupa care acesta trebuie reinnoit. Daca in acest timp nu ti-ai pierdut permisul sau nu ti-a fost anulat din diverse motive, inseamna ca, dupa 10 ani, trebuie sa parcurgi toate demersurile legale necesare pentru obtinerea unui nou carnet de soferi.

Daca esti din Bucuresti sau din Ilfov, singurul loc de unde iti poti ridica sau schimba permisul expirat este Centrul DRPCIV, situat in Soseaua Pipera, nr. 49. La acest Centru, poate apela oricine din tara pentru a-si schimba permisul expirat.

In momentul in care vrei sa iti reinnoiesti permisul auto, trebuie sa te prezinti la Centrul DRPCIV cu urmatoarele acte asupra ta!

1. Buletin sau carte de identitate – in original si copie xerox

2. Fisa medicala pentru permis auto

Permisul cu o noua valabilitate nu poate fi eliberat fara fisa medicala permis auto. Daca esti din Bucuresti, cel mai recomandat este sa apelezi la serviciile oferite de clinica Standard Med, unde primesti certificatul in regim rapid pentru pretul de 135 de Lei.

Nu trebuie decat sa iti faci o programare accesand platforma clinicii, www.fisamedicala.info, sa te prezinti la ora si la data stabilita si sa ai toate actele importante la tine. In mai putin de o ora si jumatate, vei obtine fisa medicala pentru permis auto. In cazul in care acest interval orar este depasit, Standard Med se angajeaza sa iti restituie jumatate din suma platita.

Acest certificat este obligatoriu pentru obtinerea unui permis auto valid si nu poate lipsi din actele niciunui sofer. Va trebui sa efectuezi cateva analize medicale de baza, care nu includ colectarea de sange, asadar nu trebuie sa iti fie frica de acest moment! In general, fisa medicala pentru permis auto implica analize de baza, precum consultatii oftalmologice, ORL, EKG si altele.

Tot de aici, vei obtine avizul psihologic, un document esential pentru certificatul medical pentru permis. Pentru mai multe informatii, acceseaza site-ul fisamedicala.info, unde vei gasi toate informatiile necesare despre acest document.

3. Dovada platii contravalorii permisului de conducere

In valoare de 68 de Lei, aceasta taxa nu poate fi achitata decat la ghiseele speciale din cadrul DRPCIV Pipera. Din 2017, poti plati aceasta suma chiar la ghiseul la care depui restul actelor pentru schimbarea permisului si unde faci noua poza de permis.

4. Permisul auto care a expirat

Exista persoane care se tem sa nu fie amendate in cazul in care nu isi schimba permisul auto la timp. De aceea, este important sa stii ca legea nu prevede nicio penalizare in aceasta directie. Carnetul de soferi poate fi reinnoit atunci cand expira (actele pot fi depuse chiar mai devreme de data prevazuta pe carnet), dar si dupa 20 ani. Singura regula este sa nu conduci un autovehicul atunci cand nu ai un permis auto valid.

Pentru a depune toate actele enumerate in acest articol, trebuie sa mergi la sediul DRPCIV. Cel mai usor se poate ajunge acolo cu metroul (linia M2). Cobori la statia de metrou Aurel Vlaicu si mergi pe jos 5 minute.

Permisul cu o noua valabilitate se poate ridica in 2-4 ore daca acest interval nu depaseste programul cu publicul. In caz contrar, vei primi noul carnet in urmatoarea zi lucratoare. Acum ca stii tot ce trebuie sa faci pentru a obtine un nou permis auto, nu mai ramane decat sa depui actele necesare si sa te bucuri in continuare de sofat!

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație locală

PREGATIREA MOBILIERULUI PENTRU TRANSPORTUL PE DISTANTE MARI

Publicat

pe

Transportul mobilierului pe distante mari, in speta transportul international de mobilier, este o operatiune ceva mai elaborata, care nu implica, neaparat, o firma specializata de transport mobilier, ci poate implica doar o firma specializata pe transport general de marfuri. Aceste firme au nevoie ca produsele prezentate spre transport sa fie foarte bine securizate, pentru a nu se produce deteriorari. Manipuland cantitati mari de marfuri foarte variate, aceste firme nu pot sa tina cont de specificul fiecarui item de transportat, in parte, operand dupa niste reguli generale de manipulare, astfel ca fiecare colet, fiecare item implicat in operatiunea de transport trebuie sa fie ambalat conform acestor criteri, pentru a evita aparitia de deteriorari destinate transportului. Exista firme specializate care se pot ocupa de ambalarea corespunzatoare a pieselor de mobilier, astfel incat sa le confere un maximum de protectie pe timpul transportului; realizarea acestei operatiuni pe cont propriu este mai riscanta, avand in vedere ca nu este o operatiune de rutina, cu care toata lumea sa fie obisnuita.

O alta ratiune pentru impachetarea corespunzatoare a mobilierului transportat in astfel de conditii este legata de faptul ca, in depozitele in care firmele de transport stocheaza marfurile in vederea transportului, se folosesc utilaje pentru manipulare, care ridica praf si emit noxe; toate acestea se pot imprima in mobilier, fiind foarte greu de scos, daca nu imposibil, ulterior. Detalii pe: transportmobilabucuresti.ro.

O masura in plus pentru securizarea transportului pieselor de mobilier, pe langa impachetarea corespunzatoare, este incheierea unei asigurari pentru produsul/produsele transportate. Firmele de transport vor fi mult mai atente la operatiunea de manipulare a itemilor de transportat, daca stiu ca exista riscul sa plateasca, din propriul buzunar, orice dauna apare in timpul transportului itemilor respectivi dintr-o locatie intr-alta.

Pregatirea efectiva a mobilierului pentru un astfel de transport presupune parcurgerea obligatorie a catorva pasi absolut necesari. In primul rand, mobilierul trebuie desfacut, acolo unde exista posibilitatea, in cele mai mici parti componente, pentru a usura posibilitatea de compactare a acestuia si, implicit, de transport. Aceasta presupune detinerea unor unelte specializate, precum si a cuiva care stie sa le manuiasca bine, astfel incat sa nu se ajunga la provocarea de daune la montare si demontare. Impachetarea in hartie speciala, apoi in folie de protectie, este urmatorul pas; folia trebuie aplicata astfel incat sa se elimine cat mai mult din aer, iar pachetul sa fie cat mai compact. In procesul de impachetare, o atentie sporita trebuie acordata colturilor si marginilor; in timpul manipularii, aceste zone sunt cel mai usor deteriorabile, de aceea trebuie mai bine protejate. Fiecare parte demontata trebuie impachetata separat, iar partile astfel impachetate trebuie asezate in cutii, cu cat mai putin spatiu intre ele, astfel incat pozitionarea sa fie cat mai fixa. Eventualele spatii libere trebuie umplute cu material de umplutura, pentru a asigura stabilitate si protectie. Etichetarea si sigilarea cutiilor este, de asemenea, un pad important; pentru un plus de protectie, chiar si cutiile se pot infasura in folie si se poate nota pe ele “Fragil” sau “This way up” ( cu partea aceasta in sus). In acest fel, manipulantii vor sti cum sa procedeze la transport. Numerotarea cutiilor poate fi de mare ajutor, mai ales daca este vorba de un numar mare de cutii, cu mobila de diverse tipuri; numerotarea vine in sprijinul identificarii mai usoare a ansamblurilor, cat si al observarii mai rapide a eventualelir cutii lipsa, daca survine un astfel de caz. Pana la ridicarea coletelor, este indicat a se face poze cutiilor impachetate, etichetate si numerotate, astfel ca, in cazul solicitarii de despagubiri pentru deteriorare, sa existe la indemana dovezi clare. Inspectarea coletelor la primire este esentiala; multe din reclamatiile ulterioare au sanse de succes reduse, pe masura perioadei de timp scurse de la primirea marfurilor, pana la depunerea reclamatiei.

Transportul de marfuri la distanta mare este o operatiune destul de complexa, care trebuie tratata cu foarte mare atentie, pentru ca bunurile supuse operatiunii sa ajunga, in siguranta, la destinatie. Si pentru detalii suplimentare intrati pe: transportmutari.ro.

Citeste in continuare

Administrație locală

Detalii produse si servicii Analko

Publicat

pe

De

analko

Daca ai nevoie de produse si servicii pentru taierea metalelor sau a altor materiale, poti apela la firma Analko Aluminium Industry SRL, care dispune de sisteme profesionale de inalta precizie, necesare executarii taierii, indoirii, stantarii si perforarii. Echipamentele  de taiere cu laser a metalului permit efectuarea de lucrari, precum taierea cu laser tipica si artistica a materialelor metalice. Daca este necesar, Analko ofera servicii urgente pentru volumele mari de lucrari de stantare, debitare si taiere a foilor de tabla, la comanda. Debitarea si taierea cu laser permit prelucrarea diferitelor tipuri de materiale metalice si sticla.

Analko Bucuresti – Costuri servicii

In mod traditional, atunci cand este evaluata taierea cu laser, pretul pe metru este principalul factor determinant. Dar, in fiecare caz in parte, mai ales daca se efectueaza taierea ondulata, sunt necesare calcule individuale. Costul taierii cu laser la firma Analko Bucuresti, mai ales daca se face o comanda pentru taierea cu laser a metalului, este unul dintre cele mai accesibile din Bucuresti. Chiar daca este necesara o taiere urgenta, pretul nu va creste pentru clientii obisnuiti.

Produse si servicii Analko

Conditiile pentru produse si servicii Analko si pentru taierea laser cu succes, depind de cantitatea maxima comandata. Tehnologiile si echipamentele de taiere a metalelor dezvoltate de experti, le permit profesionistilor firmei, sa taie piese de dimensiuni mari si piese cu o latime de de 3 ori mai mica decat grosimea piesei de prelucrat. Taierea cu laser a  otelului carbon se efectueaza pe piese cu grosimea maxima a placii de pana la 6 mm. Taierea cu laser a otelului inoxidabil  se executa pe grosimea maxima de pana la 4 mm. Taierea cu laser a metalelor  are o precizie de pozitionare de 0,1 mm si o precizie de repetare de 0,05 mm. Practic nu exista restrictii privind complexitatea pieselor care trebuie taiate. Profesionistii care ofera produse si servicii Analko, nu se tem nici macar de cea mai complexa comanda de taiere si debitare cu laser.

Debitare si taiere laser

Sistemele tehnologice de debitare si taiere laser, fac posibila producerea de piese atat din otel structural si din otel inoxidabil, cat si din metale neferoase (aluminiu, cupru, alama, titan, etc.) fara alte cerinte de prelucrare. Debitarea si taierea cu laser personalizata se realizeaza cu marcarea si pregatirea locurilor pentru indoire, perforatie, stantare, tratare termica, placare si acoperire, sudare. Beneficiile taierii cu laser sunt evidente la firma Analko Bucuresti. Metoda de procesare de mare viteza, a sistemelor de debitare si taiere, cresc eficienta procesului de productie. Este posibil sa se efectueze prelucrarea oricarei piese de orice complexitate, deoarece se utilizeaza un program de calculator care stabileste traiectoria laserului, in combinatie cu dispunerea optima a pieselor pe material. Prelucrarea piesei se realizeaza fara contact, ceea ce evita aparitia tensiunii statice pe piesa de prelucrat. Datorita zonei mici afectate de caldura, pot exista usoare forme de deformare a piesei, iar la marginile taieturii exista posibilitatea sa se observa doar o usoara rugozitate. La firma Analko se utilizeaza doar echipamente de inalta performanta pentru debitare si taiere laser, ceea ce face ca produsele si serviciile oferite sa fie de mare calitate.

Citeste in continuare

Administrație locală

Brasov: 28 de proprietari, somați să își ia rablele din drum. Dacă nu o fac, plătesc 2.000 de lei

Brașovul MEU

Publicat

pe

La jumătatea lui noiembrie, Primăria și Poliția Locală Brașov au demarat o campanie de curățare a domeniului public de mașini abandonate. În total, au fost identificate 247 de mașini abandonate, iar în cele mai multe cazuri, 147, după ce au fost notificați de către Poliția Locală, proprietarii acestor mașini aflate într-o stare avansată de degradare și le-au ridicat singuri.

În 6 cazuri însă, rablele au fost ridicate însă de pe domeniul public, deoarece nu s-a reușit identificarea proprietarilor.

În conformitate cu datele Poliției Locale, la ora actuală sunt „pe rol” 28 de de dosare, respectiv pentru acele cazuri unde proprietarii au fost identificați, însă în ciuda somației inițiale rablele au rămas locul lor și nici nu s-au prezentat vreun act care să dovedească că respectivele mașini ar fi funcționale. Dosarele au ajuns la Primărie care va transmite somația finală pentru proprietari. Acestora li se va da un termen de 5 zile să își ia mașinile de pe domeniul public, în caz contrar le vor fi ridicate și în plus vor plăti și o amendă de 2.000 de lei. În cazul altor 27 de mașini, unde de asemenea proprietarii nu au răspuns pozitiv somației inițiale a agenților de poliție, dosarul este în procedură de întocmire pentru a ajunge la Primărie în vederea transmiterii „ultimatului” de 5 zile. În schimb, în cazul a 34 de mașini care au apărut inițial pe lista de rable, proprietarii au făcut dovada că au toate actele la zi și că mașinile lor sunt funcționale.

Care este procedura legală pentru ridicarea unei rable

Brașovenii care vor să semnaleze situații în care există mașini abandonate pe domeniul public o pot face la numărul de telefon al Poliției Locale Brașov, 0268.954. Astfel, agenții identifică mașina abandonată, iar odată cu identificarea se întocmește un proces verbal de constatare, care este semnat de doi martori și care este apoi afișat și pe respectiva mașină. Prin această notă de constatare, proprietarul este notificat să își ridice mașina în cel mult 10 zile. În paralel, Poliția Locală face demersuri la Inspectoratul Județean de Poliție pentru a identifica proprietarul și, de asemenea, raportul de constatare al abandonului mașinii este trimis și Primăriei. Dacă proprietarul este identificat i se transmite o altă notificare ca în termen de 5 zile să se prezinte la Poliția Locală, unde i se prezintă raportul de constatare al abandonului mașinii și i se cer și documente suplimentare, printre care și acte doveditoare cu privire la inspecție tehnică periodică (ITP) a respectivului autovehicul. De asemenea, proprietarul este înștiințat că abandonarea mașinii pe domeniul public contravine legislației în vigoare și i se dă un termen de 5 zile, ca să își ridice mașina. În caz contrar mașina trece în proprietatea municipiului și îi va fi ridicată de către Primărie.

Citeste in continuare
Advertisement

Parteneri

Ultimile Noutăți din Brașov

Eveniment2 ore inainte

Tirurile care ies din România au format cozi de zece kilometri. Timpul de așteptare depășește 2 ore – Capital | BrasovulMeu

Tirurile care ies din România au format cozi de zece kilometri. Timpul de așteptare depășește 2 ore În acest context,...

Eveniment11 ore inainte

”Suntem în 2021, nu la 1800” – Capital | BrasovulMeu

Adevărata miză a eliminării domiciliului din cartea de identitate: Andrei Caramitru a explicat în amănunt cum pot profita USR PLUS,...

Exclusiv16 ore inainte

Noua variantă a Metodologiei de analizare a sesizărilor de plagiat modificată personal de ministrul academician în securitate națională Sorin Cîmpeanu duminică, 20.06.2021, este făcută tot pentru a aministia individual unii plagiatori „esențiali pentru securitatea națională”. – Ziarul Incisiv de Prahova

La data de 24 iunie 2019, ziarul Incisiv de Prahova publica, in exclusivitate,  articolul: „Omul lui Dragnea de la M.A.E/Incompetenta,...

Eveniment20 de ore inainte

Proiectul Nord Stream 2 continuă să provoace tensiuni între SUA şi Germania. Ce îşi doresc americanii – Capital | BrasovulMeu

Deşi locul lui Donald Trump a fost luat de către Joe Biden la Casa Albă, există în continuare divergenţe între...

Afaceri localeO zi inainte

Urmeaza-ti instinctul | Best Drive Brasov

In cam toate relatiile interumane „chimia” intre protagonisti este esentiala. Eu am realizat asta cand am decis ca trebuie sa...

EvenimentO zi inainte

Pe Wilio veți găsi mii de meșteri certificați pentru proiectul dumneavoastră de construcții, casă sau grădină – Capital | BrasovulMeu

Aplicația WILIO funcționează ca o piață. Veți publica ce trebuie să faceți – să reparați mașina de spălat, să zugrăviți...

Eveniment2 zile inainte

Românii o duc mai bine decât ungurii. Calculele care arată că avem un trai mai bun decât vecinii noștri – Capital | BrasovulMeu

Românii au o putere de cumpărare peste cea a grecilor, a ungurilor și a bulgarilor. Aceste date s-au desprins din...

Eveniment2 zile inainte

ANUNT FINALIZARE PROIECT Proiect finantat in cadrul masurii,,Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru firma PASTEMAT SRL

Societatea PASTEMAT SRL, a finalizat la data de 22.06.2021 implementarea proiectului finantat prin masura ,,Granturi pentru capital de lucru acordate...

Eveniment2 zile inainte

Klaus Iohannis cere Parlamentului să reexamineze legea privind aprobarea OUG-ului care prevede restricții anti-COVID – Capital | BrasovulMeu

Klaus Iohannis cere Parlamentului să reexamineze legea privind aprobarea OUG-ului care prevede restricții anti-COVID În acest context, Administrația Prezidențială a...

Exclusiv2 zile inainte

Dezvaluirile in exclusivitate ale ziarului Incisiv de Prahova din 24 iunie 2019 revin in actualitatea presei audiovizuale centrale, dupa doi ani de zile/Incompetenta, ilegalitatile, morti “supecte” si “parfum” de servicii – Ziarul Incisiv de Prahova

La data de 24 iunie 2019, ziarul Incisiv de Prahova publica, in exclusivitate,  articolul: „Omul lui Dragnea de la M.A.E/Incompetenta,...

Exclusiv2 zile inainte

CSALB lansează Caravana Online în cele mai mari orașe ale țării. Ce au obținut craiovenii din negocierile cu băncile

Conciliatorii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) îi vor sfătui pe consumatorii români de servicii financiare...

Eveniment2 zile inainte

“Nici nu vreau să mă gândesc” – Capital | BrasovulMeu

Secretarul general adjunct al NATO, Mircea Geoană, a fost invitatul lui Silviu Mănăstire în emisiunea “Dosar de politician”. “Asistăm la...

Top Știri