- Acesta este cel mai amplu studiu realizat în rândul consumatorilor 5G, pânÄ Ã®n prezent, Èi dezvÄluie opinii reprezentative pentru  1,3 miliarde de consumatori Èi 220 de milioane de utilizatori 5G, inclusiv respondenÈi din România
- Utilizatorii 5G dedicÄ mai mult timp cloud gaming-ului Èi aplicaÈiilor de AR (Realitate AugmentatÄ), în timp ce 20% dintre ei utilizeazÄ mai puÈin conexiunile Wi-Fi, la domiciliu sau în alte locaÈii, ca urmare a trecerii la serviciile 5G
- 7 din 10 utilizatori 5G îÈi doresc servicii Èi aplicaÈii inovatoare, iar calitatea acoperirii în spaÈii închise este de douÄ ori mai importantÄ (pentru cei intervievaÈi) decât viteza conexiunii sau autonomia bateriei
Un nou raport al Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab subliniazÄ impactul pe care tehnologia 5G îl are deja asupra utilizatorilor de smartphone-uri din întreaga lume Èi dezvÄluie aÈteptÄrile pe care aceÈtia le au de la tehnologia 5G în viitor. Potrivit cercetÄrii, calitatea conectivitÄÈii la interior reprezintÄ unul dintre principalele interese ale consumatorilor, unul din cinci utilizatori 5G reducând deja utilizarea Wi-Fi pe telefoane (în spaÈiile din interiorul clÄdirilor), datoritÄ beneficiilor conectivitÄÈii mobile 5G.
Raportul – intitulat âCinci modalitÄÈi de îmbunÄtÄÈire a serviciilor 5Gâ – este rezultatul celui mai mare studiu global vizând tehnologia 5G realizat pânÄ Ã®n prezent, în rândul consumatorilor. Cercetarea acoperÄ 26 de pieÈe – inclusiv SUA, China, Coreea de Sud Èi România  – metodologia de studiu Ericsson ConsumerLab fiind aplicabilÄ pentru 1,3 miliarde de utilizatori de smartphone-uri la nivel global, inclusiv 220 de milioane de abonaÈi ai serviciilor 5G.
La cercetare au participat 1.000 de consumatori din România. Datele sunt reprezentative pentru aproximativ 8 milioane de utilizatori de smartphone-uri din România, inclusiv aproximativ 200.000 de utilizatori ai tehnologiei 5G. Raportul analizeazÄ tendinÈele cheie în adoptarea, utilizarea Èi percepÈia consumatorilor în ceea ce priveÈte tehnologia 5G.
Una dintre concluziile-cheie ale raportului aratÄ faptul cÄ, pânÄ la finalul anului 2020, o mai bunÄ informare în ceea ce priveÈte serviciile Èi beneficiile aduse de tehnologia 5G ar fi putut duce la o creÈtere cu 22% a numÄrului de abonamente 5G în rândul utilizatorilor ce deÈin deja dispozitive compatibile.
De asemenea, potrivit studiului citat, numÄrul utilizatorilor români de smartphone-uri care au trecut la tehnologia 5G, pânÄ la sfârÈitul anului 2020, ar fi putut fi cu 23% mai mare.
Din raport reiese Èi faptul cÄ tehnologia 5G începe deja sÄ imprime noi comportamente de utilizare (în rândul consumatorilor). Mai exact, pe lângÄ utilizarea mai redusÄ a serviciilor Wi-Fi, utilizatorii 5G alocÄ, în medie, pe sÄptÄmânÄ, cu douÄ ore mai mult jocurilor în cloud Èi cu o orÄ mai mult pe aplicaÈiile de realitate augmentatÄ (AR), comparativ cu utilizatorii 4G.
Ãn România, 16% dintre utilizatorii 5G au redus utilizarea internetului Wi-Fi, atât la domiciliu, cât Èi în alte locaÈii, aratÄ cercetarea.
Cu toate acestea, la nivel global, deÈi utilizatorii de servicii 5G sunt mulÈumiÈi de viteza internetului, aproximativ 70% sunt nemulÈumiÈi de disponibilitatea serviciilor inovatoare Èi a aplicaÈiilor noi. Astfel, consumatorii spun cÄ sunt dispuÈi sÄ plÄteascÄ cu 20-30% mai mult pentru abonamente 5G care sÄ includÄ Èi scenarii de utilizare a serviciilor digitale.
Ãn România, 53% dintre consumatorii care folosesc servicii 5G sunt foarte mulÈumiÈi de viteza de internet din reÈelele 5G, iar 51% dintre aceÈtia sunt nemulÈumiÈi de gradul de disponibilitate al serviciilor inovative care utilizeazÄ aceastÄ tehnologie. DacÄ utilizatorii din România sunt dispuÈi sÄ plÄteascÄ cu 10% mai mult în medie pentru planurile de abonamente care includ servicii de conectivitate 5G, ei sunt dispuÈi sÄ plÄteascÄ Èi mai mult (cu pânÄ la 50% mai mult) pentru planuri de abonamente care includ servicii digitale adiÈionale.
TotodatÄ, 23% dintre respondenÈii din România au un telefon compatibil cu tehnologia 5G, dar numai 1 din 10 au Èi un abonament pentru astfel de servicii, în timp ce o treime din utilizatorii de servicii 4G cred cÄ serviciile 5G sunt foarte puÈin sau deloc disponibile.
Carantina Èi restricÈiile de deplasare, impuse de virusul COVID-19, i-au constrâns pe cei mai mulÈi dintre utilizatorii 5G sÄ utilizeze aceste servicii doar în spaÈiile interioare. Din acest motiv, aceÈtia considerÄ cÄ, pentru o experienÈÄ 5G satisfÄcÄtoare, calitatea recepÈiei de date în interior este de douÄ ori mai importantÄ decât viteza sau impactul asupra bateriei.
Ãn plus, în ciuda pandemiei, aproximativ 2 din 5 (39%) utilizatori de smartphone-uri, de la nivel global, care au participat la studiu Èi-au exprimat intenÈia de a adopta tehnologia 5G în 2021, acest procent fiind în creÈtere cu 2 puncte procentuale faÈÄ de 2019.
Mai mult, în România, 37% dintre respondenÈi (500.000 de utilizatori de smartphone-uri) spun cÄ ar vrea sÄ treacÄ la serviciile 5G, iar 22% dintre aceÈtia ar putea face acest lucru în anul 2021.
TotodatÄ, raportul mai prezintÄ Èi cinci modalitÄÈi prin care furnizorii de servicii de comunicaÈii (CSP) pot îndeplini aÈteptÄrile consumatorilor, atât în viitorul apropiat, cât Èi pe termen mai lung:
- contracararea lipsei de informaÈii prin educarea consumatorilor Èi printr-o mai bunÄ prezentare a beneficiilor tehnologiei 5G pentru aceÈtia
- asigurarea unei calitÄÈi constante a acoperirii 5G în spaÈiile interioare, cât Èi exterioare
- adaptarea la cerinÈele de reÈea pentru noile servicii 5G
- axarea pe dorinÈa consumatorilor de a accesa noi scenarii de utilizare a tehnologiei 5G
- accelerarea disponibilitÄÈii scenariilor de utilizare existente, Èi a celor noi, prin parteneriate ecosistemice
Jasmeet Singh Sethi, Head of ConsumerLab, Ericsson Research, declarÄ: âPânÄ Ã®n prezent, analizele experienÈelor de utilizator oferite de reÈelele 5G s-au concentrat, în principal, pe aspectele care Èin de viteza internetului Èi disponibilitatea serviciului 5G, pe baza mÄsurÄtorilor independente de reÈea. Dar este la fel de important sÄ Ã®nÈelegem Èi modul în care utilizatorii 5G percep aceastÄ experienÈÄ. Cele cinci recomandÄri Èi perspective, din raportul Ericsson ConsumerLab, pot fi utilizate de cÄtre furnizorii de servicii de comunicaÈii (CSP) pentru a încuraja adoptarea soluÈiilor 5G Èi a rÄspunde aÈteptÄrilor consumatorilorâ.
CitiÈi aici raportul Ericsson ConsumerLab: Cinci modalitÄÈi de îmbunÄtÄÈire a serviciilor 5G pentru consumatori.
Ericsson 5G
Raport Ericsson ConsumerLab: Valorificarea potenÈialului 5G pe segmentul dedicat consumatorilor
Ericsson ConsumerLab: Ericsson Startup 5G
Ericsson: 5G pentru consumatori: o întreagÄ lume de oportunitÄÈi se dezvÄluie
NOTE PENTRU EDITORI:
URMÄRIÈI-NE LA:
Subscribe to Ericsson press releases here
Subscribe to Ericsson blog posts here
www.twitter.com/ericsson
www.facebook.com/ericsson
www.linkedin.com/company/ericsson
DESPRE ERICSSON
Ericsson le oferÄ furnizorilor de servicii de comunicaÈii soluÈii complete pentru îmbunÄtÄÈirea conectivitÄÈii si a serviciilor. Portofoliul companiei acoperÄ domenii precum ReÈele (Networks), SoluÈii pentru Servicii Digitale (Digital Services), Servicii de Externalizare (Managed Services) Èi Business-uri Emergente (Emerging Business) Èi este menit sÄ sprijine clienÈii companiilor în procesul de digitalizare, sÄ Â sporeascÄ eficienÈa companiilor Èi sÄ identifice noi surse de venit. InovaÈiile Ericsson au pus beneficiile telefoniei Èi ale conexiunii mobile la dispoziÈia a miliarde de oameni, de la nivel global. Compania este listatÄ la bursa din New York (NASDAQ) , precum Èi la filiala acesteia â NASDAQ Stockholm.  www.ericsson.com