Azi, s-a incearcat, din nou, in afara legii, eşalonarea la esalonare fara nicio baza legala, a unei datorii de aproape 10 milioane de euro pe care o are către fostul operator Veolia Energie, aferentă plăţii subvenţiei şi unor diferenţe de costuri din ultima parte a contractului, in sedinta Consiliului Local Ploiesti!
In fapt, cu „gurita” lui de „aur”, edilul Andrei Volosevici, a recunoscut in clar: falsurile în înscrisuri, evidenta contabila denaturata, totul in favoarea firmei sale de „suflet” – VEOLIA.
Citam din memorie „cuvantarea” mincinoasa din sedinta CL a Faraonului PSD, „cuvantare” care a incercat sa pacaleasca iar consilirii locali, „cuvantare” cu conotatii penale:
ALBA NEAGRA CU LEGEA
„Discutia se poarta de suma si daca se acorda sau nu reesalonare…”
„Ca sunt 48 de milioane care trebuiau trecuti sau nu mai mult sau mai putin ca arierate nu are nicio legatura cu aceasta situatie cu proiectul pe care il discutam”.
Din fericire, pentru LEGALITATE si/sau pentru toti conislierii, proiectul a fost prorogat la initiativa viceprimarului PNL, DANIEL NICODIM.
016 esalonare debite
Din raportările la Finanțe de plati restante de 114 milioane și…după „tipaturi” s-au diminuat in FALS și raportat eronat doar 34 milioane. Firma de suflet Veolia spune clar în Acordul de eșalonare că restanțele sunt acum de 97 255 191,33 lei și acceptă plata de 48 522 428,33 lei in perioada aprilie 2023 februarie 2024. Diferența de 48 732 763,10 lei face obiectul unei altei eșalonări.
Că hotărârea de consiliu local are o problema in sensul că a fost adoptată în 10 februarie și consilierii au aprobat aplicarea ei cu 1 februarie, adică retroactiv cu 10 zile, asta este o alta problema
Nu a făcut obiectul procesului tariful majorat de 605.22 majorat fata de 462,58 lei ambele fata TVA. Implicit se recunoaște suma de 97 255 191, 38 lei care este reală dar neinregistata contabil. De ce? Fals în înscrisuri, evidenta contabila denaturata.
Reamintim ca, evidenţa contabilă a municipiului Ploieşti, urmare a constituirii în mod eronat de provizioane, fără prevedere bugetară şi fără bază legală este denaturată cu buna stiinta de catre edilul Andrei Volosevici si gasca sa. Situaţiile financiare anuale prezintă date nereale şi bugetul local al municipiului Ploieşti aprobat pentru anul 2023 nu respectă prevederile legale în materie, respectiv Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale cu modificările şi completările ulterioare, respectiv art 14,62-63 etc., plăţile restante raportate sunt greşit transmise, aflam dintr-un mail primit de edilul Andrei Volosevici.
Provizioanele reprezintă instrumente financiare ce se constituie pe seama unor cheltuieli anticipate şi previzibile, necesare pentru a acoperi sume de bani ce vor acoperi cheltuielile. Acestea asigură stabilitate financiară şi reprezintă un instrument contabil legal şi sigur pentru a avea lichidităţi şi disponibilităţi băneşti pentru numeroase situaţii destabilizatoare.
Provizioanele pentru litigiile instituţiilor publice reprezintă acea categorie de provizioane pentru a dispune de lichidităţi în cazul declanşării sau pierderii unui proces pentru o speţă care le vizează, ori în acest caz constituirea provizioanelor este fictivă, fără prevedere bugetară şi nelegală.
In raportul de specialitate al Directiei Economice s-a precizat, in clar, obligațiile de plată restante către Veolia cu ocazia inventarierii anuale in sumă de 114.097 866, 28 lei. Diminuarea provine din constituirea de provizioane fara prevedere bugetară și fără baza legala in sumă de 66 676 338,91 lei. Procesul aflat pe rol între Prefectul Jud. Ph. si Consiliul Local Ploiesti avand că obiect anulare HCL nr.60/ 10.02.2022 are că soluție pe scurt: anularea in parte a HCL 60/2022 cu privire la data intrării în vigoare a actului administrativ, respectiv 01.02.2022.
Chiar daca anumite trompete (mai mari sau mai mici) au incercat, in zadar, sa discrediteze pe directorul economic Nicoleta Craciunoiu, cunostintele vaste de economie, profesionalismul si legea penala fac in zadar aceste zbateri.
Azi, se incearca, din nou, in afara legii, eşalonarea la esalonare fara nicio baza legala!

Aşa cum rezultă din Anexa nr. 1 ACORD DE EŞALONARE soldul restant al facturilor emise este de 97.255.191,33 lei, sold care nu corespunde evidenţei contabile a municipiului Ploieşti., soldul fiind denaturat în mod intenţionat cu înregistrarea de provizioane în suma de 66 .676 338, 91 lei fără prevedere bugetară şi fără bază legală, în baza unor Referate şi Informări, pentru care mi se refuză punerea la dispoziie.

Suma de 48.522.428,33 lei propusă eşalonării din prima etapă nu corespunde datelor din evidenţa contabilă, respectiv sumă restantă de 31.008.168, 15 lei.
Diferenţa de 48 732 763, 10 lei precizată în Acordul de eşalonare, Anexa nr. 3, reprezintă facturi emise în baza H,C,L, nr, 60/2022, neînregistrate în evidenţa contabilă. Există şi facturi de penalităţi emise pentru suma de 429.316, 06 lei , neconfirmate la plată.
În calitate de ordonator principal de credite, primarul în funcție Andrei Liviu Volosevici, a semnat o parte din Ordinele de plată reprezentând cotă arierate ex. OP nr. 2552, din 06.12.2022, în sumă de 5.549.000 lei, OP nr.2360, din data de 03.11.2022 în sumă de 4.211.830 lei, fapt ce demonstrează că a avut cunoștință de situația financiară dezastruoasă în care a ajuns Municipiul Ploiești în anul 2022.
Pentru anul 2023, situaţia prevederii bugetare şi a plăţilor eferente cap.81.02.06 -40.03 subventii energie termică. se prezintă astfel:
- Prevedere 2023 – 57 600 000 lei
- Plăţi SC TERMO Ploieşti 047 507, 01 lei
- Plăţi SC VEOLIA 3 530 000 LEI
- Facturi emise de către SC TERMO Ploieşti neachitate 4 453 508 lei
- Rest prevedere bugetara 5 568 984,99 lei din care trebuie plătită factura lunii martie 2023 catre SC TERMO Ploiesti, prevedere estimată ca insuficientă.
- Cu privire la prevederea bugetară privind eşalonarea parţială a soldului de 48.522.428,23 lei, astfel cum rezultă din art.1 Acord Eşalonare, eşalonată în anul 2023 in sumă de 417. 942, 56 lei şi diferenţa de 9.104.485,67 lei în anul 2024, nu există prevedere bugetară în bugetul local aprobat pentru anul 2023.
- Prin acordul de eşalonare se precizează că suma din Anexa nr.3 de 48 732 763, 10 lei, eventuala eşalonare a soldului nr. 2, să facă obiectul unui acord ulterior.
- Consiliul Local Ploieşti a aprobat prin alte hotărâri de consiliu local eşalonări la plată şi nu au fost respectate graficele de eşalonare privind plăţile, atrăgând penalităţi de întârziere şi cheltuieli de judecată suplimentare.
S-a procedat la înregistrarea în evidenţa contabilă şi la raportarea plăţilor restante şi a arieratelor către D.G.R.F.P. Ploieşti, lunar (ponderea semnificativă o reprezintă datoriile către SC VEOLIA ENERGIE PRAHOVA SRL) şi la plata cotei de 5% calculat la soldul lunii anterioare.
Înregistrarea în evidenţa contabilă până la data de 30.09.2022 a fost făcută având la bază facturile emise, serviciile prestate fiind confirmate de către salariaţii R.A.S.P. Ploieşti care acordă viza de certificat în privinţa realităţii, regularităţii, legalităţii.
Lunar, conform evidenței contabile, s-a raportat și depus la Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești „Situaţia Plăți Restante” și „Situația Centralizată a Arieratelor Bugetului General al Unității Administrativ–Teritoriale”,
Cu ocazia inventarierii anuale s-a transmis către S.C Veolia Energie Prahova S.R.L extras de cont privind obligațiile de plată neachitate în sumă de 114.097.866,28lei, S.C. Veolia Energie Prahova S.R.L. confirmând obligația de plată de 114.873.443,33 lei, diferența reprezentând penalități calculate ulterior.

În data de 20.12.2022, Direcția Economică a primit de la Direcția Administrație Publică, Juridic–Contencios, Achiziții Publice, Contracte, Serviciul Juridic– Contencios, Contracte, Adresa nr. 2055/20.12.2022, prin care se aduce la cunoștință faptul că: „pe rolul Tribunalului Prahova se află înregistrat Dosarul nr.2790/105/2022 având ca obiect anulare act administrativ H.C.L. nr.60/10.02.2022. În data de 14.11.2022 instanța s-a pronunţat în sensul că a dispus anularea în parte a H.C.L. nr.60/10.02.2022, cu privire la data intrării în vigoare a actului administrativ, respectiv 01.02.2022.”
Procesul este între Prefectul Judeţului Prahova în calitate de reclamant și Consiliul Local al Municipiului Ploiești în calitate de pârât, nu U.A.T. Ploiești/Primăria Ploieşti și S.C. VEOLIA Energie Prahova S.R.L. (Cerasela N.).